براساس گزارش سایت خودرو دیلی کرمان‌موتور با انتشار کاتالوگ، اطلاعات و جزئیات رسمی محصول جدید خود،  KMC X5 که در اصل، نسل جدید JAC S5 است را ارائه کرد. این خودرو جدید که  اولین رونمایی رسمی خود را اواخر تابستان امسال در نمایشگاه خودرو مشهد  تجربه کرد، اگرچه از نظر فرم کلی اتاق، کاملا مشابه JAC S5 است اما هم  طراحی نمای جلو و عقب در آن، با یک رویکرد مدرن، کاملا تغییر یافته و هم  فضای داخلی آن از یک سیک و چیدمان مدرن و به‌روز تبعیت می‌کند.

  

محرک KMC X5 یک موتور ۱.۵ توربو مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت است که  با ۱۷۲ اسب‌بخار قدرت، توان تولید ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را داشته،  به یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچ متصل است. در این خودرو، سیستم  تعلیق در جلو از نوع مک‌فرسون است و در عقب، از نوع نیمه مستقل میل پیچشی.

 

سیستم فرمان برقی EPS در آن به‌کار رفته و نوع ترمزها نیز دیسکی منفذدار  در جلو و دیسکی در عقب اعلام شده است. KMC X5 طول بدنه ۴.۵۰۵ میلیمتری  دارد و بر روی دو محور، به فاصله ۲.۶۶۰ میلیمتر سوار است. وزن خالص خودرو  نیز ۱.۵۶۰ کیلوگرم در کاتالوگ انتشار یافته توسط کرمان موتور درج شده است.

  

طبق کاتالوگ ارائه شده توسط کرمان‌موتور، KMC X5 دارای صندلی برقی  راننده با قابلیت تنظیم در ۶ جهت به همراه حافظه تنظیمات و تنظیم ۴ جهته  گودی کمر بوده، از صندلی سرنشین کناری جلو با قابلیت تنظیم دستی در ۴ جهت  بهره می‌برد. هر دو صندلی جلو نیز دارای گرمکن هستند. روی داشبورد، نمایشگر  تبلت-مانندی خودنمایی می‌کند که با قُطر ۱۲.۸ اینچ، رابط سیستم اطلاعات و  سرگرمی است و می‌توان گوشی‌های موبایل iOS یا اندرویدی را با رابط اختصاصی،  به آن متصل کرد.

  

پُشت‌آمپر دیجیتال هفت اینچ، سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو و یک ساب‌ووفر،  فرمان D-شکل با کنترلگرهای چندمنظوره، تهویه اتوماتیک با دریچه مجزا برای  سرنشینان عقب، پوشش چرم صندلی‌ها، سانروف برقی پانورامیک، کول‌باکس،  آینه‌های جانبی برقی دارای گرمکن و حافظه تنظیمات و ورود و استارت دکمه‌ای  نیز از دیگر مواردی هستند که کرمان موتور در لیست امکانات رفاهی KMC X5  گنجانده.

  

همچنین در بخش ایمنی و سیستم‌های همیار، باید به بهره‌مندی KMC X5 از  سنسور نور و باران، کروزکنترل، سیستم دید ۳۶۰ درجه، چهار ایربگ، ترمز پارک  برقی، اتوهُلد، سیستم کنترل هرزگردی، کنترل پایداری الکترونیک، TPMS، سیستم  کمک ترمز اضطراری، کنترل آغاز حرکت در سربالایی و دیلایت اشاره کرد.